חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-6990132

חיפוש

היתרי בנייה בתל אביב

כל בנייה חייבת על פי החוק בקבלת אישורים ממוסדות שונים בעירייה ומחוצה לה והרשות המקומית אחראית על האכיפה והפיקוח, באמצעות האגף לרישוי ולפיקוח על הבנייה. פעילות האגף נעשית תוך שמירה על הזכויות הקנייניות של מבקש הבקשה ועל זכויות שכניו וסביבתו.

קלינגר מלווה בקשות להיתרי בנייה,רישוי עסקים ובקשות לשימוש חורג משלב בקשת המידע התכנוני ועד קבלת הרישיון.
האגף לרישוי ולפיקוח על הבנייה משמש מוקד מידע מקצועי בנושא רישוי בנייה – הן מבחינת מהות התכנון והרישוי והן מבחינה ארגונית תהליכית. האגף הינו הזרוע המקצועית העיקרית של ועדות/רשות הרישוי השונות.

האגף בוחן את מידת התאמת הבקשה לדרישות החוק והתקנות, בראיה פרטנית וכוללת של התכנון והבנייה בתחומי העיר תל אביב-יפו, כבסיס להחלטת הועדה/רשות הרישוי על מתן או אי מתן היתר.

ניתן לבדוק ולעקוב אחר סטטוס הטיפול בבקשה באמצעות המערכת המקוונת לבדיקת סטטוס הטיפול בתיק המידע
הליך רישוי הבנייה כפי שהוגדר בחוק התכנון והבנייה הינו תהליך מורכב הדורש הבנה מקצועית. החוק מחייב שהגשת הבקשה להיתר בנייה תוגש ע"י איש מקצוע מוסמך.

להלן פירוט השלבים בתהליך הרישוי, הנחיות ואישורים נדרשים.
אם הינך חוכר נכס של עיריית תל-אביב-יפו, פנה לעמוד חכירת נכסים לפרטים נוספים.

לשלבי התהליך לחץ כאן
 
 

תוכנית הרובעים של ת"א יוצאת לדרך: במרכז העיר ניתן יהיה להוסיף עד 6,500 יח"ד

 

הוועדה המחוזית אישרה התוכנית לרובעים 3-4 המשתרעת על כ-5,200 דונם ותאפשר להוסיף בממוצע 1.65 קומות לבניין

 
קלינגר שמחה ליידע כי הוועדה המחוזית תל אביב אישרה בתאריך 27.6.2011 את הפקדת התוכנית להתחדשות עירונית וחיזוק מבנים ברובעים 3-4 בעיר. מדובר בחלק הראשון של תוכנית הרובעים של תל אביב שיוצא לפרסום ומציג את היקף תוספות הבנייה שיתאפשרו.

בסך הכל משתרעות שתי התוכניות על שטח של 5,200 דונם כאשר התכנית לרובע 3 חלה על שטח של כ-2,400 דונם, בין הרחובות אוסישקין בצפון; הירקון במערב; בוגרשוב, בן ציון ומרמורק בדרום; ואבן גבירול במזרח. התכנית לרובע 4 חלה על שטח של כ-2,800 דונם, בין הרחובות בני דן וקוסובסקי בצפון; אבן גבירול במערב; שאול המלך / הרב גורן בדרום; ודרך נמיר/ נתיבי איילון במזרח. התכניות לא כוללות את החלקות לאורך רחוב אבן גבירול שיקודמו בתוכנית נפרדת.

מדובר בתוכנית בהמלצת קלינגר שהחלה לרקום עור וגידים עוד לפני שאושרה התוכנית הארצית לחיזוק מבנים (תמ"א 38) ובהמשך הותאמה כדי לספק מענה לנושא של התחדשות עירונית. התוכנית חלה על כל המבנים בשטח זה המיועדים למגורים ולא הוגדרו לשימור בתוכנית השימור של תל אביב.

תוכנית רובע 3 תאפשר בנייה של עד 6 קומות ועוד קומת גג חלקית במקרה של בנייה חדשה, ועד 5 קומות ועוד קומת גג חלקית במקרה של תוספת בנייה למבנים קיימים, ותוכנית רובע 4 תאפשר בנייה של עד 7 קומות ועוד קומת גג חלקית במקרה של בנייה חדשה, ועד 6 קומות ועוד קומת גג חלקית במקרה של תוספת בנייה למבנים קיימים.

בסך הכל מדובר בתוספת ממוצעת של 1.65 קומות לבניין באזורי התוכנית המבוססות על התב"עות של המבנים ועל זכויות תמ"א 38. בנוסף, מספר רחובות וביניהם:
דיזינגוף, בן יהודה ופנקס יאפשרו תוספת של 2 קומות לבניין. בחישוב כללי מדובר בתוספת של 6,500 יחידות דיור לשני הרבעים. התוכניות החדשות שאושרו מבטלות תוכניות קודמות לתוספות בנייה, שחלו על הרבעים ומאחדות את כל ההוראות לתכנית אחת, ובכך מפשטות את הליכי המידע והרישוי.

אנו נשמח לסייע יזמים, אדריכלים בבקשות להיתרי בנייה והקלות.
 
למידע וסייוע התקשר עוד היום לקלינגר: 03-6990132

קלינגר התרי בנייה ורישוי עסקים

חיפוש
דילוג לתוכן